Nettbutikk – selg varene og tjenestene dine på nett

8 milliarder kroner i første halvdel av 2016. Det er så mye detaljhandelen omsatte på nettbutikker i følge SSB.

Vi hjelper deg å sette sammen en god, brukervennlig og effektiv nettbutikk basert våre anbefalinger og selvfølgelig dine innspill. Det er er flere ting du bør tenke på når en ny nettbutikk skal opprettes.

 

 Du bør ha en god digital strategi

Du bør ha en klar profil på hva du vil, hva konseptet ditt er, og hvilke type kunder du er ute etter. Hva er målet med nettbutikken din? Hva skal du formidle? Hvordan skal du nå kundene dine? Bruk sosiale medier. Vi kan være behjelpelig med å få kundene til å besøke siden gjennom digital markedføring i Google.

Sørg for brukervennlig navigering

Navigasjonen i en nettbutikk er svært viktig. Søkefelt, filtreringsmulighet, logisk menystruktur er det viktig å lage en enkel og naturlig navigasjon slik at kundene enkelt finner hva de søker etter, hva de vil ha, og hva er det de ser etter?

Sørg for at du enkelt kan administrere nettbutikken selv

Vi bruker wordpress og woocommerce. Begge deler er de meste brukte CRM verktøyene for nettsider og netthandel i verden. Fordelen er at det finnes tusenvis av guider, manualer, muligheter og mennesker som jobber med dette daglig, i hele verden. Å ha en nettbutikk er det samme som en fysisk butikk. Man må ta godt i mot kundene, følge dem godt opp og sørge for at de er fornøyde. Fordelen med nettbutikk er at du kan gjøre dette fra hele verden – til hele verden.

Tenk på hvordan produktene presenteres

Kunden får tilstrekkelig informasjon om produktene dine. Kvaliteter, pris, eventuelt tilbehør, størrelser, og gjerne hva andre kunder mener om produktet er noen stikkord du bør notere deg. Gode produktbilder er også avgjørende.

Optimaliser prosessen fra produktet er lagt i handlekurv til kjøpet er fullført

Hva slags informasjon trenger du å få fra kunden? Må kunden lage en konto hos deg? Hvor mange klikk trenger man. Skal man fokusere på mersalg i handleprosessen? Det er mange spørsmål å ta hensyn til når man skal sette opp den utlimate nettbutikken. Vi hjelper deg i gang.

Hvordan skal du få betalt? Valg av betalingsløsning(er)

Det finnes mange betalingsløsninger i dag. PayPal, VISA kort, MasterCard, faktura, kontokreditt, Klarna, MobilePay er noen eksempler. Noen er gratis, andre koster penger. Vi veileder deg for å finne det som passer deg best til best pris.

Tilby flere fraktalternativer

Netthandelskjøpet er ikke ferdig før kunden har fått varen og er fornøyd. Levering er derfor en avgjørende del av netthandelsopplevelsen. Flere fraktalternativer og hjemlevering gir økt salg og konvertering. La kunden selv få velge hvordan man skal motta varen.

Tilby en god returordning

Gjør det enkelt for kunden å få returnert dersom varen ikke faller i smak.

Tenk mobil

Mobilhandel øker stadig. Sørg for at nettbutikken er tilpasset og optimalisert for alle skjermstørrelser.

Skap trygghet

Utform gode kontaktsider og informative om oss-sider. Bruk gjerne kjente logoer, merkenavn og betalingsløsninger. Da kan du øke tilliten til nettbutikken. Dette er spesielt viktig å tenke på om du har en nettbutikk som ikke er så kjent ennå.

Kontakt oss om nettbutikk

2 + 15 =